Larvele care se hrănesc cu plastic

Larvele care se hrănesc cu plastic din polietilenă au o comunitate de bacterii digestive mai diversă, ceea ce le ajută să proceseze plasticul, conform studiului cercetătorilor de la Texas Tech University din Lubbock, Statele Unite.

Scufundarea plasticului într-o asemenea populaţie de bacterie poate ajuta la reciclarea acestui material poluant, scrie Science News.

Polietilena este larg folosită pentru a face pungi de plastic şi alte materiale pentru împachetare, dar acesta poate rezista în gropi de gunoi chiar şi sute de ani. Recent, savanţii au identificat mai multe specii de omizi care par să mănânce şi să digere plasticul. Totuşi, aruncarea pungilor într-un coş plin cu aceste organisme nu este o soluţie tocmai practică. De aceea, cercetătorii au dorit să afle secretul acestor organisme, hrănind larvele speciei de molie numită Plodia interpunctella şi analizând bacteria din intestinele acestora.

Larvele care se hrănesc cu plastic

Grupul de control care avea o dietă bazată pe cereale avea intestinele dominate de o bacterie numită Turicibacter, un grup de bacterii care apare de obicei în sistemul digestiv al animalelor. Omizile care se hrăneau cu plastic au avut o populaţie mai diversă, având comunităţi însemnate de Tepidimonas, Pseudomonas, Rhizobiales şi Methylobacteriaceae.

„Unele dintre aceste bacterii au format colonii şi au ajutat la degradarea plasticului în oceane”, a precizat Anisha Navlekar, co-autoare a acestui studiu. Astfel, „are sens ca aceste microorganisme să ajute omizile să dezintegreze plasticul”.

Citeşte şi :  O nouă teorie despre catastrofa de la Cernobîl