Asteroid din alt sistem solar care ne arata cat de provinciali suntem

Credem ca le stim pe toate si oamenii sunt miezul tuturor lucrurilor. Ne inselam ! Acest asteroid din alt sistem solar care ne arata cat de provinciali suntem si cat de putin stim despre Univers si nemarginire sa. Descoperirea lui Oumuamua, descrisă în publicaţia Nature, marchează prima identificare a unui obiect interstelar şi poate însemna că astfel de obiecte se mai întâlnesc şi în alte părţi ale Sistemului nostru Solar, scrie Los Angeles Times.

Roca spaţială, cunoscută şi sub denumirea de 1I/2017 U1, a fost observată prima dată pe 19 octombrie de Robert Weryk, care a utilizat telescopul Pan-STARRS1, care vânează obiecte spaţiale din apropierea Pământului care pot reprezenta un pericol pentru planeta noastră.

Uitându-se înapoi în arhivă, astronomii au realizat că au mai văzut obiectul şi noaptea trecută. „Oumuamua s-a arătat a fi nou în cartier. Are o traiectorie excentrică, una care nu pare o orbită închisă. De asemenea, se află deasupra planului sistemului solar şi nu pare să fi trecut aproape de nicio planetă cunoscută”, a precizat Karen Meech, cercetătoare în cadrul Institutului pentru Astronomie al Universităţii din Hawaii.

„Nu am mai găsit nimic în sistemul Solar care să aibă această formă”

„Forma orbitei arată că nu este legat gravitaţional de Sistemul nostru Solar. Soarele a influenţat cu siguranţă traiectoria sa, pentru că a trecut suficient de aproape de el”, a adăugat aceasta.

Oumuamua pare să fie lung şi subţire, precum o ţigară, cu o lungime de aproximativ 400 de metri şi o lăţime de doar 40 de metri. Astronomii au observat că acesta se roteşte în jurul axei sale, părând mai luminos atunci când este cu toată lungimea spre Pământ. Obiectul completează o astfel de rotaţie în 7,3 ore.

Citeşte şi :  Cum vor fi anvelopele viitorului

„Nu am mai găsit nimic în sistemul Solar care să aibă această formă”, a menţionat Meech.

Asteroid din alt sistem solar care ne arata cat de provinciali suntem

Oumuamua nu lasă în urmă material gazos precum o cometă, astfel, cea mai bună ipoteză este aceea că obiectul reprezintă un asteroid interstelar.

Asteroizii sunt „cărămizile” Sistemului Solar care nu au devenit planete - ceea ce înseamnă că alcătuirea lor nu s-a schimbat de miliarde de ani. De aceea, cercetătorii le consideră „fosile spaţiale”, obiecte care pot indica detalii cu privire la formarea şi primele zile ale Sistemului Solar.

Dar fosilele spaţiale din afara sistemului? Acestea pot oferi indicii nepreţuite cu privire la istoria şi formarea altor sisteme solare. „Este prima noastră oportunitate de a ne uita la o bucată de material din alt sistem solar”, a precizat Meech.

Dacă se întreba cineva, numele Oumuamua este cuvântul hawaiian care înseamnă mesager. Din păcate, acest vizitator interstelar deja pleacă, îndepărtându-se cu o viteză de aproape 140.000 de kilometri pe oră. A trecut de Marte pe 1 noiembrie, va trece pe lângă Jupiter în mai anul viitor şi va vizita Saturn în ianuarie 2019.